SPORDA BESLENMEYE DİKKAT !

SPORDA BESLENMEYE DİKKAT !

  1. Egzersiz sırasında kaslarınız performans için enerjiye gereksinim duyar. Karbonhidratların kas ve karaciğerde depo şekli glikojen çalışan kaslar için bir yakıt kaynağıdır. Her aktivite glikojen kullanımını gerektirir. Yeterli karbonhidrat tüketilmezse glikojen depoları boşalır ve yorgunluk, halsizlik problemleriyle karşı karşıya kalınır. Bu nedenle egzersiz öncesi beslenme programlarında akıllı karbonhidratlara dengeli ve yeterli bir şekilde yer verilmesi gerekir.

  1. Egzersize başlamadan en az 1,5 saat önce besin tüketiminizi sonlandırmalısınız. Egzersiz sırasında midenizin dolu olmaması gerekir. Eğer egzersizden hemen önce yemek yenilirse bulantı, kusma ve sindirim problemleriyle karşı karşıya kalınabilir.

  1. Egzersiz esnasında dehidrasyonu (su kaybını) önlemek için egzersiz esnasında su içmeyi lütfen ihmal etmeyin. Sıvı kaybı, kasın kasılmaya dayanıklılık süresini azaltır. Bu nedenle kaliteli egzersiz için susama duygusu gelişmese de düzenli sıvı alımı yapmalısınız. Egzersizden 2 saat önce 500 ml, egzersiz sırasında ve sonrasında da 500 ml sıvı alımı yeterlidir.

  1. Kalsiyum güçlü kemikler ve kas fonksiyonları için olmazsa olmazdır. Az yağlı süt ve süt ürünleri hem kalsiyumun hem de proteinin iyi birer kaynağıdır. Her gün en az 4 porsiyon az yağlı süt ve süt ürünü tüketmeye özen gösterin.

  1. Kafein egzersiz öncesi enerji anlamında ve mental olarak motivasyonu arttırır fakat özellikle çarpıntı, hipertansiyon, baş ağrısı, gastirit ve uykusuzluk gibi sorunları olan bireyler kafeini fazla tüketmemeye dikkat edin.

  1. Egzersiz öncesindeki öğünlerinde gaz yapıcı ve bağırsakta kalış süresi uzun besinlerden uzak durmalı, sindirimi kolay besinler seçilmelisiniz. Kuru baklagiller, acılı ve baharatlı yiyecekler, çiğ ve gaz yapıcı sebzeler (lahana, karnabahar, pancar, turp vb) tüketmemeye dikkat edin.

  1. Özellikle egzersiz öncesi öğünlerde yağlı besinlerden uzak durmak gerekir. Yağlı besinler mideyi geç terk eder ve kişinin egzersiz performansını olumsuz etkiler.

  1. Egzersiz sonrası aç kalmamalısınız. 200 ml laktozsuz süt, 1 küçük boy muz ve 2 yemek kaşığı yulaf ezmesini blendırdan geçirerek tüketebilirsiniz. Bu şekilde kaslarda azalan karbonhidrat depolarının yenilenmesi hızlı bir şekilde gerçekleşir.

  1. Yanlış ve yetersiz beslenme performansınızı düşürür. Enerjinin yiyeceklerle uzun süreli yetersiz alınması durumunda, gereksinimin olan enerji, vücuttaki depolardan sağlanır. Bu durumda ağırlık kaybı ile birlikte, kas dokusunda da azalma görülür, kuvvet ve dayanıklılık kaybı ile birlikte performansınız düşer.

  1. Aç karnına yapılan egzersiz performansınızı düşürür. Egzersiz öncesi yapılan 200-300 kcal’lik bir ara öğün ya da daha yüksek kalorili bir öğün glikojen depolarını artırır ve bu sayede egzersiz sırasında enerji sağlar ve performansınızı arttırır.

  1. Egzersizden hemen sonra tartılmayın! Doğru bir vücut analizi için aktiviteden en az 3 saat sonrasında tartılmalısınız.

  1. Egzersiz yapıyor olmanız istediğiniz her şeyi yiyebileceğiniz anlamına gelmez. Diyetisyeninizin haftalık fitness programına uygun olarak planladığı beslenme programına uyum sağlamaya özen gösteriniz. Ve unutmayın ki buzdağının görünmeyen %70’lik kısmı nasıl beslendiğiniz ile ilişkili !

Diyetisyen Tuğçe Özkütük

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Randevu Al

Randevu talep edin

Ali Çetinkaya Bulv. No:21 Kat:1 D:1 ALSANCAK 0(232) 502 03 05 info@bylady.com.tr

Instagram

Bizi takip edin @bylady

  • UYKU DÜZENSİZLİĞİ KADERİNİZ DEĞİL😴 
Uyku düzensizliğinizin nedenine uygun planlanan bütünsel terapi yöntemleri ile bu soruna son veriyoruz. 
Detaylı bilgi için;

Mrk: Alsancak 232 5020305
Sube: Balçova 543 8040305

#uyku #uykudüzensizliği #kasagrisi
#fibromiyalji #lenfodem #ödemveşişkinliktenkurtul #andulasyonterapi #ozonsauna #ozontedavisi #cryoterapia #cryokabin
  • Zayıflama diyetlerinde ana öğün olarak, spor sonrasında sporcu beslenmesine ve emzikli annelerin ara öğünlerine uygun bir #smoothie tarifi✌🏻
Afiyet olsun @dyt.tugceozkutuk 😋
.
@byladybeauty ile dostlar mutlu biz mutlu 😀
.
#smoothie #smothie #muz #yulaf #süt #chiatohumu #araöğün #içecektarifleri
  • #erkeklazerepilasyon ✌🏻
Safir buz başlık, ütüleme sistemi, her renk tene uyumlu, 4 mevsim uygulanabilir epilasyon keyfini yaşamaya ne dersiniz ?
.
Ay sonuna kadar kampanyalı fiyatlarımızla ilgili bilgi almak için👇🏻
☎+90 (232) 502 03 05
📲0 544 422 50 47
Merkez: ALSANCAK
📲0 543 804 03 05
Şube: Ege Park/ BALÇOVA
.
@byladybeauty ile dostlar mutlu biz mutlu 🥰
.
#lazer #epilasyon #lazerepilasyon #lazerepilasyonkampanya #izmirlazerepilasyon
  • En yeni bakım teknikleriyle UVA - UVB yaz bakımı 🤩
.
Detaylı bilgi için👇🏻
.
☎+90 (232) 502 03 05
📲0 544 422 50 47
Merkez: ALSANCAK
📲0 543 804 03 05
Şube: Ege Park/ BALÇOVA
.
@byladybeauty ile dostlar mutlu biz mutlu 🥰
.
#cilt #ciltbakımı #uva #uvb #güneş #yaz #yazbakımı #ciltlekeleri #ciltbakımıvegüzellik #izmir #izmirgüzellik
  • @byladybeauty ile dostlar mutlu biz mutlu 🥰 🙏🏻
.
.
☎+90 (232) 502 03 05
📲0 544 422 50 47
Merkez: ALSANCAK
📲0 543 804 03 05
Şube: Ege Park/ BALÇOVA
.
#lazerkampanya #lazer #lazerepilasyonkampanya #lazerepilasyonizmir #byladyiledostlarmutlubizmutlu #byladyestetik #epilasyon
  • #viorareaction 👇🏻
〰️Selülit azaltma
〰️Vücut şekillendirme
〰️Cilt sıkılaştırma
〰️Cilt yenileme ve daha fazlası için çözüm sunarak daha iyi görünmenizi ve en iyi şekilde hissetmenizi sağlıyor. 😍
.
Detaylı bilgi için;
☎+90(232) 502 03 05
📲 +90 544 422 50 47
Merkez:ALSANCAK/İZMİR
📲05438040305
Şube: Ege Park/BALÇOVA
. 
#viorareaction #yüzgerme #estetik #güzellik #kolgerme #bacakgerme #yüz #kol #kadın #estetik #güzellik #byladyguzellik #byladyestetik
  • #g5masajı ✌🏻
Selülit sorununuz var ise 👇🏻
Detaylı bilgi için:
☎+90 (232) 502 03 05
📲0 544 422 50 47
Merkez: ALSANCAK
📲0 543 804 03 05
Şube: Ege Park/ BALÇOVA
.
.
#selülit #selülittedavisi #incelme #sıkılaştırma #bölgeselincelme #bolgeselzayiflama #g5
  • TÜM DÜNYA BUNU KONUŞUYOR💥 
3 dk içerisinde ortalama 1.000 kalori harcatabilen tek sistem CRYO KABIN metabolizma hızını artırarak Metabolik rahatsızlıkların tedavisini destekler, kas sistemini güçlendirir, sıkılaşma sağlar, yağ yakımını hızlandırır. Bu mucizevi cihazla sizi tanıştırmak için bekliyoruz 
@byladybeauty ile dostlar mutlu biz mutlu

#cryoterapia #cryokabin #zayifliyorum #diyethesaplaritakiplesiyor #sikilasma #selulit #kasağrisi #cinselisteksizlik #cinselperformans #zayiflama #incelme 
Mrk: Alsancak 232 5020305
Sube: Balçova Ege park  543 8040305 @euphoriaplusizmir
  • #kalıcıkaş 💁🏻‍♀️
.
Detaylı bilgi için:
☎+90 (232) 502 03 05
📲0 544 422 50 47
Merkez: ALSANCAK
📲0 543 804 03 05
Şube: Ege Park/ BALÇOVA
.
#kalıcımakyaj #kalıcıkaş #microblading #micropigmentation #kaştasarım #kalıcımakyaj